جمعه 28 آذر 1404

روابط عمومي يكي از اركان مديريت و بخشي از نظام رسانه اي

  • 1399/02/25 - 09:11
  • - تعداد بازدید: 234
  • - تعداد بازدیدکننده: 234
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /Zns9

روابط عمومي يكي از اركان مديريت و بخشي از نظام رسانه اي

امروزه نقش ارتباطات و روابط عمومی دراستراتژی سازمان، نقشی مؤثر قلمداد می‌شود و جايگاه روابط عمومی بعنوان ابزار مديريتی بر مبنای حرکت‌های علمی و حرفه‌ای، از مشخصه‌های جديد روابط عمومی درعصر ارتباطات قلمداد می شود.

امروزه نقش ارتباطات و روابط عمومی دراستراتژی سازمان، نقشی مؤثر قلمداد می‌شود و جایگاه روابط عمومی بعنوان ابزار مدیریتی بر مبنای حرکت‌های علمی و حرفه‌ای، از مشخصه‌های جدید روابط عمومی درعصر ارتباطات قلمداد می شود.

روابط عمومی، بعنوان حلقه اصلی ارتباطات میان مدیران، کارکنان و جامعه، مسئولیتی خطیر بعهده دارد و همیشه این هنر روابط عمومی بوده که با توجه به امکانات، شرایط محیط بیرونی را تشخیص داده و آنان را با امکانات درونی سازمان پیوند داده است.

از زمانی که روابط عمومی بعنوان یکی از ارکان مدیریت و بخشی از نظام رسانه ای مطرح شده، اهمیت آن در مسئولیت ارتباطی سازمان‌ها، بنگاههای اقتصادی و نهادهای فرهنگی اجتماعی نمود تازه‌ای پیدا کرده است.

نمادهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو ساز و کارهایی همچون توزیع عادلانه اطلاعات، روشنگری افکارعمومی، مردم مداری و احترام به حقوق انسانها بمنظور افزایش سطح مشارکت مردمی است که مأموریت انجام آن بعهده مدیریت روابط عمومی سازمان‌ها است.

رهبر معظم انقلاب نیز درباره نقش و جایگاه ارتباطات و روابط عمومی در کشور می فرمایند : روابط عمومي‌ها بايد ببينند خلايي كه وجود آنها را ضروري كرده است چيست.

برخی معتقدند كه روابط عمومي‌ها باید حقيقت مطلب در مورد دستگاه‌ها را بيان كنند زيرا مردم انتظار و توقع دارند كه همه واقعيت‌ها را بشنوند، بعضي هم عقيده دارند علاوه بر گفتن اين حقيقت بايد نظر مردم نسبت به آن سازمان نيز مشخص و منعكس شود، عده‌اي مي‌گويند تنها چيزهاي اميدبخش را بايد به مردم گفت و مطالب يأس‌آفرين را نبايد ارائه داد.

روابط عمومي‌ها بايد روش خود را از بين اين سليقه‌ها انتخاب كنند، بايد مشخص كنند انتظار مردم و دستگاه‌ها از آنها چيست، بايد با مردم صادقانه رفتار شود.

روابط عمومی باید انتقادات را به جان بخرد و برای بهبود شرایط و جلب رضایت مندی گام بردارد و اگر عواملی در سد راه وجود دارد با صداقت، با مخاطب در میان گذارد، روابط عمومی می تواند پلی واقعی بین مردم و دستگاه باشد و می تواند نقش خود را بعنوان مدعی العموم از سوی مردم در مواجهه با سازمان بخوبی ایفا کرده و از سوی دیگر، وکیل مدافع دستگاه در برابر مخاطب باشد.

بر این اساس، فعالان حوزه ارتباطات و روابط عمومی با تبیین جایگاه علمی و عملیاتی خویش میتوانند گامهای مؤثری در توسعه پایدار، معرفی ظرفیتها وتوانمنديها در مجموعه ایران اسلامی بردارند.

27 ارديبهشت سالروز ارتباطات و روابط عمومي بر فعالان عرصه اطلاع رساني كه با صداقت و امانتداري در جهت انجام رسالت خطير خود گام بر مي دارند تبريك و تهنيت عرض مي نمايم.

                                                                                     سيد محمد عمادي

                                                                       مشاور مديرعامل و مدير روابط عمومي

                                                                          شركت شهركهاي صنعتي مازندران

  • گروه خبری : اخبار صفحات استان,مازندران,گروه آرشیو تمام اخبار استان
  • کد خبر : 10282
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب